Najczęstsze problemy z BMW

Zakup nowego samochodu, niezależnie od tego czy pochodzi on z rynku pierwotnego czy też wtórnego powinien być dobrze przemyślany. Dzisiaj skupimy się na pojazdach jednego z najpopularniejszych producentów motoryzacyjnych, czyli marce BMW. Choć pojazdy zachwycają designerskim wyglądem i dobrymi osiągami to nie są one pozbawione wad. Z jakimi problemami najczęściej zmagają się posiadacze aut BMW?

Koszt zakupu samochodu w zależności od wybranego modelu może być stosunkowo wysoki, dlatego też dzisiejsi kierowcy podchodzą do tego zadania z dużą rozwagą. Dlaczego? W większości przypadków odpowiedź będzie taka sama, otóż konsumenci chcą mieć pewność, że zakupiony pojazd będzie jak najmniej awaryjny, dzięki czemu zaoszczędzą oni na ewentualnych późniejszych kosztach związanych z występującą usterką. Co w samochodach tej marki psuje się najczęściej? Zaczniemy tradycyjnie od omówienia najniższej klasy pojazdów, czyli modeli BMW z serii 1.

BMW z serii 1 (E87)

Ta kompaktowa wersja BMW z tylnym napędem, produkowana była w latach 2004-2011, wówczas zyskała ona wielu fanów, którzy docenili przede wszystkim jej niewielkie wymiary oraz komfort użytkowania. I choć w salonach nie znajdziemy już modeli oznakowanych symbolem E87, to klienci zdecydowani na zakup tej serii BMW mogą zdecydować się na zakup pojazdu drugiej generacji F20,która zdaniem specjalistów jest o wiele mniej awaryjna od swojego poprzednika.Na co w tym przypadku narzekają kierowcy? Otóż na wstępie należy wspomnieć o kłopotach z elektroniką oraz dosyć awaryjnym rozrządem silnika o pojemności 1.6., to jednak nie wszystko, jak się okazuje wad jest o wiele więcej. Korozja układu wydechowego, usterki pomp podciśnienia,problemy z wtryskiwaczami i klapkami w kolektorze ssącym, wymiana sprzęgła itp. – to najczęstsze przyczyny serwisowania pojazdów tej serii.

BMW z serii 3 (E46 i E90)

Generacja pojazdów z serii 3 E46 produkowana była w latach 1998-2006, modele tych pojazdów uznane zostały zarówno przez specjalistów, jak i użytkowników za ponadczasową klasykę, która pomimo swoich wad, warta jest zakupu. Zainteresowani zakupem auta BMW z serii 3 E46 dużą uwagę powinni skupić na karoserii, która może, ale nie musi być objęta korozją. Ponad to użytkownicy tych pojazdów nierzadko narzekają na częste wycieki oleju z silnika, problemy ze sprawnym działaniem klimatyzacji i automatycznego otwierania szyb, usterkami tylnego zawieszenia oraz pomp wtryskowych. Niestety modele pojazdów z tej serii nie tolerują dziurawej nawierzchni i brawurowej jazdy kierowców.

Samochody BMW z serii 3 E90, wypadają nieco lepiej od swoich poprzedników, jednak w dalszym ciągu nie są one idealne. Auta produkowane w latach 2005-2012, wyróżniają się nowoczesnym designem połączonym z zastosowaniem szeregu innowacyjnych technologii, dlatego też jedną z głównych przyczyn awarii są usterki systemów elektronicznych. Oprócz tego kierowcy często zmagają się z uszkodzeniem automatycznej skrzyni biegów, wtrysku paliwa i pompy paliwowej oraz szybkim zużyciem napinaczy. Niestety koszty związane z naprawą wyżej wymienionych usterek są dosyć wysokie, dlatego też kupując samochód z tej serii warto jest przyjrzeć się jego stanowi technicznemu.

BMW z serii 5 (F10)

To model samochodu, który od roku 2009 produkowany jest do dnia dzisiejszego. W tym wypadku
należy liczyć się nie tylko z wysokimi kosztami zakupu, ale też i naprawy. Pomimo zastosowania
nowoczesnych rozwiązań pojazdy również miewają problemy z elektroniką, rozrządem, klimatyzacją,
a także i jakością tapicerki, która zgodnie z opinią kierowców bardzo łatwo i szybko traci swój
nienaganny i estetyczny wygląd.

Te i inne problemy są usuwane w serwisie BMW Stando z Wrocławia.

Źródło:
www.moto.pl
www.autocentrum.pl

Dodaj komentarz